Re: Pari kysymystä

Subject: Re: Pari kysymystä
From: Tommi Leino (namhas@majik.netti.fi)
Date: Wed Aug 25 1999 - 12:31:40 EEST

Noniin. Eli tässä on kaikki pointit, niist tarvii vaa sit kasaa
toimiva maili.

On Tue, 24 Aug 1999, Tuomas Kilpi wrote:

> Ajattelin tehdä Majik 3D:stä uutisen MikroBittiin, ja sen vuoksi kyselisin
> miten pelin kehitys kehittyy? Onko milestone 3 saavutettu? Ja mitkä ovat
> milestone nelosen jälkeiset tavoitteet?

M3:n olisi pitänyt olla valmis jo muutama päivä sitten, mutta tuli hieman
odottamattomia ongelmia kun ilkeä Harum poisti mun koodista muutamat
"goto":t, muka siivoomista, hmpf. M3:n jälkeiset tavoitteet on nyt vähän
kanssa muuttunut. M4:n jälkeen pitäisi pystyä kulkemaan ihan oikeesti
Majikin maailmassa (http://majik.netti.fi/gfx/history/majik4-map.gif)
ja UI:n (User Interface) pitäisi olla viilattu kuntoon, niin että siellä
ihan oikeesti kehtaisi viettää aikaa. M5 on sitten varattu kokonaan
"taloille", eli sen jälkeen pitäisi olla mahdollista pyöriä
legendaarisessa Hilltop Village:ssa ja valmius pitäisi myös olla, niin
että voidaan helposti tehdä muitakin kyliä/kaupunkeja whatever., jolloin
meidän "designerit" pääsevät hommiin ihan oikeesti. M6 on sitten taas
siivous milestone niinkuin M3. Tarkoitus olisi että siivotaan koodia joka
kolmas milestone.

> Muutenkin kaikki lisätieto jota FAQista ei löydy olisi hyödyksi...

Kysele vaan. :)

> Oavtko kaikki team-sivulla listatut yhä aktiivisia pelin tekemisessä?

Suurinosa. Muutamat niin aktiivisia että eivät muuta teekkään, puolet
siltä väliltä ja loput lähinnä odottavat että Majik olisi valmiimpi,
esimerkiksi että pääsisivät tekemään äänieffektejä. Vähän paha niitä
tehdä ennenkuin ollaan päätetty minkälaista äänisysteemiä oikeesti
tullaan käyttämään.

Mutta odotappa nyt ainakin muutama päivä että saadaan tuo milestone 3
valmiiksi, niin pääset itsekin kokeilemaan Majikkia, ja olis ehkä
jotain aihetta uutiseksikin sitten, "Milestone 3 valmis" eikä
"Milestone 3 kohta valmis" :) Olisi tavoitteena saada se ensi
maanantaihin mennessä valmiiksi, mutta voi olla aika tiukkaa kun
tässä on muitakin kiireitä. Tarkoitus olisi perustaa Majik Ry ym.
kaikenlaista.

--
Tommi Leino / Majik 3D project
namhas@majik.netti.fi http://majik.netti.fi